E-shop Megapixel.cz Registrace

Nikon D5100

Sledujte toto téma přes RSS

21 | Stálý odkaz | Vloženo 28. 01. 2012, 20:53

Dobrý den,
    v červenci minulého roku jsem dostala zrcadlovku nikon d5100. Od začátku když fotím v RAWu, fotka se mi sice zobrazí na display foťáku, ale v jakémkoliv programu v počítači se mi zobrazit nechce (mluvím především o photoshopu, který potřebuji na práci s fotkami). Aktualizovala jsem firmware, zkoušela jsem fotky focené na RAW otevřít i ve photoshopu ve škole (studuji fotografickou školu), byla jsem se poradit s odborníkem, který mi doporučil fastpicture viewer wic codec pack 1.7 a stále nic. Jediné, v čem se na fotky mohu koukat je ten fastpicture, ale já potřebuji, aby se mi to otevřelo v photoshopu a tam to nejde. Spolužačka má stejný typ fotoaparátu jako já a nemá s ním žádný problém, jde jí to otevříl jak u mě, tak i ve škole...Je chyba na mé straně nebo je něco špatně s foťákem?
    Děkuji za odpověď
    Ellen

Citovat
    Odpovědět

• 22 | Stálý odkaz | Vloženo 28. 01. 2012, 23:28

Foťák je v pořádku. :-) Ale do PC stáhněte a nainstalujte následující:
    Adobe Camera Raw 6.6 http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=5312
    Nikon NEF Codec http://nikonimglib.com/nefcodec/

Citovat
    Odpovědět

• 23 | Stálý odkaz | Vloženo 29. 01. 2012, 09:00

Photoshopy ve verzi extended mají v sobě doplněk Camera RAW, ty neextendové nemají. RAW načítá photoshop automaticky do Camera RAW, tak si stáhněte. A spolužačka otevírá raw?

Citovat
    Odpovědět

24 | Stálý odkaz | Vloženo 29. 01. 2012, 12:12

Děkuji za rady, hned to jdu stáhnout. Ano, kamarádce se všechny fotky v Rawu otevírají, jen mě ne, ale už jsem si zvykla, že jsem vždy něčím originální.:-D

Citovat
    Odpovědět

25 | Stálý odkaz | Vloženo 29. 01. 2012, 12:12

Děkuji za rady, hned to jdu stáhnout. Ano, kamarádce se všechny fotky v Rawu otevírají, jen mě ne, ale už jsem si zvykla, že jsem vždy něčím originální.:-D

Citovat
    Odpovědět